Pause i aktivitetene

Etter oppfordring fra ordfører og råd fra helsemyndigheter tar vi en pause i aktivitetene og stenger Vågsbygd kirke. Dette for å bidra til minst mulig spredning av Corona-viruset. Også gudstjenestene er avlyst inntil videre.

Denne uka (uke 11) betyr det at torsdagens Baby-sang, Soul Kids-øvelse, Soul Children-øvelse og Soul Teens-øvelse avlyses, det samme med Lillefredags på fredag og Gjestebud søndag kveld og Barnas restaurant under kirkekaffen søndag. Agder Biskop kom torsdag 12. mars ut med denne instruksen:

"Agder og Telemark biskop har besluttet å avlyse alle gudstjenester i bispedømmet frem til og med neste søndag, 22. mars på grunn av Korona-viruset. Samtidig innføres det begrensinger når det gjelder begravelser, vigsler og dåpsseremonier

-Vi gjør dette i solidaritet med de mest sårbare blant oss. På denne måten er vi i Agder og Telemark bispedømme med på den felles dugnaden for å stoppe korona-viruset, sier biskop Stein Reinertsen.

Dette er tiltakene som settes i verk:

1) Alle offentlige gudstjenester avlyses til og med 22. mars. Dette kan bli forlenget.

2) Begravelser blir gjennomført, men med begrenset antall deltagere. I utgangspunktet settes et tak på 50 deltagere, eventuelt nærmeste familie. Dette gjelder inntil videre.

3) Det samme taket på 50 deltakere gjelder for vigsler.

4) De som har planlagt dåpsseremonier, vil bli kontaktet av lokal prest med tanke på å finne en løsning.

5) Ytterligere tiltak vurderes ut fra nasjonale og regionale helsevurderinger.

Selv om disse tiltakene og avlysingene settes i verk, ønsker kirken å være til stede i den utrygghet som mange kjenner akkurat nå. Det kan fremdeles skje i mindre sammenhenger, i samtaler og ikke minst digitalt og på telefon"

Følg med på denne siden for oppdateringer.