Choice

Et tilbud til ungdom i Vågsbygd på lørdagskvelden: I Vågsbygd Frikirke blir du møtt med lovsang, godt humør og Jesu ord. Choice er for ungdommer fra åttende klasse og det arrangeres annenhver lørdag.

- Hva ønsker Choice for ungdommer i Vågsbygd?
- Det skal være et sted alle føler de kan komme for å bli kjent med Jesus og være med i et større fellesskap, sier styreleder Marie Hjortland.

Kristine Gustafsson legger til at fellesskapet har betydd mye for dem i flere år, og vil gjerne at flere skal føle på det samme.

–Det er gøy å være her, men samtidig får vi også åndelig påfyll, sier Marie:

–Det gjør det verdt å legge mye tid i ungdomsarbeidet, spesielt når jeg ser hvor greit mange har det.

Ikke bare har de ungdomsmøter, Choice har også arrangert FIFA-turnering og julebord. Den å årlige ski-weekend til Gautefall er et høydepunkt. Styret har planlagt mange gøye og annerledesmøter, som de håper skal trekke flere til kirka.

"Høyt lovet er du Gud over alle navn"

Etter brorens anbefaling begynte Ingrid Fidje Nilssen å gå på Choice, og har siden tatt turen flere ganger med vennene sine. De tre venninnene Ingrid, Kristine Høgdal og Betina Hødnebø synger i lovsangsteamet på Choice, men du treffer dem også i Vågsbygd kirke hvor de synger i Soul Teens.

- Det er gøy med variasjon, og bra man får se hvordan de ulike menighetene gjør det, sier Betina.