Fastetid - Fasteføde

Fasteføde 2018 - Trosopplæring for voksne onsdager i fastetiden.

Også i år går menighetene i Kristiansand domprostiet sammen om å arrangere fire kveldssamlinger på onsdager i fastetiden. Vi har et ønske om at vi i løpet av fastetiden skal gi folk noe åndelig å tygge på, noe som gir næring og en følelse av å bli mett. Det store temaet som favner aller samlingene er: «Grovbrød fra Det Gamle Testamentet.»

Fastefødesamlingene starter onsdag 28. februar. Alle samlingene begynner kl 19.00 og varer til ca 21.00. De starter eller slutter med et musikalsk innslag. Det blir en enkel servering med frukt, kjeks og drikke. Undervisningen varer i 45 minutter, og det blir anledning til spørsmål/samtale i etterkant.  Programmet avsluttes med en enkel kveldsbønn med en salme.

Inngang  kr 50,- pr. person

Onsdag 28. februar i Søm kirke.
Frode Fjellbraaten,  prest i Domkirken og Justvik, snakker om Høysangen og har temaet: «Når kjærligheten modnes». Musikalsk innslag ved kantor/trosopplærer  i Randesund June Baarøy Myhrstad.

Onsdag 7. mars i Søm kirke.
Kristin Haugen, diakon i Domkirken menighet, snakker om «Salmene – Jesu egen salmebok».
Musikalsk innslag ved kantorene i hhv Randesund og Torridal, Reidar Skaaland og Maija-Liisa Aas med på piano/orgel og fløyte.

Onsdag 14.mars i Oddernes menighetshus.
Aud Sunde Smemo, sogneprest i Domkirken, snakker om «Jobs bok – den nødvendige smerten.»
Musikalsk innslag ved kantor i Oddernes menighet, Ian Richards.

Onsdag 21. april i Oddernes menighetshus.
Håkon Borgenvik, sogneprest på Flekkerøya, snakker om «Skaperverkets evangelium - Hvorfor sitte inne når alt håp er ute?»
Musikalsk innslag er ved Førsteamanuensis ved institutt for rytmisk musikk, Knut Tønsberg.

Velkommen til inspirerende, utfordrende og opplysende samlinger i fastetiden!

Følg også med på Facebook-gruppen Fastføde 2018 - trosopplæring for voksne

Men hva er det med fastetiden? Her finner du nær sagt alt du trenger å vite om kristen faste på danskenes kristendom.dk