Konfirmasjon

Konfirmasjonstiden i kirken er ikke bare for deg som tror. Å være konfirmant i kirken er like mye for deg som tviler eller bare er nysgjerrig. I konfirmasjonstiden får du muligheten til å utforske mange viktige spørsmål sammen med andre.

Informasjon om konfirmasjon 2024
En informasjonsbrosjyre sendes ut i disse dager til alle døpte i det aktuelle årskullet. Alle, uavhengig av menighetstilknytning og dåp, er hjertelig velkommen som konfirmant i Vågsbygd kirke og til informasjonssamling 25.mai Kl. 15.00.

Som konfirmant får du lære mer om Gud og deg selv. Vi snakker om livet – på godt og vondt. Samtidig får du mange nye opplevelser. Du får vokse som menneske uten krav om å prestere. Bli med på en spennende reise frem til den høytidelige konfirmasjonsdagen!

Konfirmasjonstiden
- Oppstart i september 2023.​
- Temasamlinger  i Vågsbygd kirke 1-2 ganger i måneden.​
- Bli kjent med ungdomsmiljøet og det andre som skjer i kirka.​
- Tilbud om ski-weekend i februar.​
- Konfirmantleir på sommeren (uke 25/26).​
- Vi har konfirmasjon lørdag 24. august 2024.​

ALLE kan være konfirmant
I Vågsbygd kirke har vi ett felles konfirmantprogram, men ønsker å tilrettelegge for at alle skal kunne være med utifra sine forutsetninger. Har du behov for tilrettelegging av en eller annen grunn (allergier, sykdom, funksjon etc) vil vi gjerne du sier i fra til oss, slik at vi sammen kan finne en måte å gjøre konfirmasjonstiden så god som mulig for deg.

Klikk her og fyll inn skjemaet for å melde deg på som konfirmant.
Som konfirmant er det en egenandel på kr. 350,-.
Dersom du ikke får til påmeldingen eller ikke har nettilgang kan du kontakte kateket Sigurd Tveit
Epost: ST339@kirken.no

Om konfirmasjon i kirken